A poznańi üzem bővítése több, mint két évet igényelt, és most már majdnem
befejeződtek az új Caddy teljesmértékű gyártásának előkészületei. Az átalakítás
során elvégzett változások között szerepelt egy logisztikai csarnok felépítése, a
karosszéria műhely kibővítése és a gyár helyének
átalakítása.
Dietmar Mnich, a Volkswagen
Poznań igazgató tanácsának elnöke és a poznańi gyár igazgatója: "A tőkebefektetés
mintegy 90%-át arra fordítottuk, hogy előkészítsük a gyárat a legújabb típusok,
különösen az új Caddy gyártására. A gyártási folyamatok első tesztelésére szolgáló
néhány gépkocsi jelenleg "halad át" az új létesítményeken. A teljes gyártás
megindításást szeptemberre tervezzük, majd fokozatosan növeljük a mennyiséget, és
végül 2021-ben érjük el a teljes kapacitást."
Az üzemi terület összevonása
A bővítési folyamat első szakasza az üzemi telephely két részének
összevonása volt, mert ezeket korábban egy kisebb közút választotta el. A helyi
közösséggel folytatott előremutató párbeszédnek köszönhetően 2019 januárjában
lehetőség nyílt az út gyár területére történő integrálására, és így az üzem mindkét
részét egy helyszínre sikerült összevonni.
Új logisztikai csarnok
A következő lépés az új logisztikai csarnok felépítése volt. Ez 46
000 négyzetméternyi raktárterületet biztosít a Caddy és a T6.1 gyártásához
szükséges alkatrészek - motorok, lökhárítók, oldalsó ablakok, ajtó burkolat
panelek, válaszfalak és üzemanyagtartályok - számára. Azzal, hogy a csarnok
közvetlenül a gyártóüzem mellett helyezkedik el, a jövőben napi 260 tehergépkocsi
fuvart lehet megspórolni Poznań és a Swarzędz-i telephely között.
A karosszéria műhely bővítése - további 14 000 négyzetméternyi terület és
450 új robot
Az elmúlt két év legnagyobb pénzügyi és szervezeti kihívása a
karosszéria műhely kibővítése volt. A 14 000 négyzetméter területű és 200 000
köbméternyi tároló kapacitással rendelkező csarnokon túl a Volkswagen Poznań
mindenekelőtt a korszerű technológiába fektetett be: az új Caddy karosszéria
műhelyében 450 új, többfunkciós robotot használnak. Ezek lehetővé teszik a nagy
szilárdságú, melegen formázott fémlemezek pontos megmunkálását és hegesztését.
Ugyanakkor a karosszéria műhely automatizáltsági szintje az eredeti 43%-ról 80%-ra
nő.
Új szakképesítések a gyártásban
A gyártási folyamatok automatizálása átfogó szervezeti változásokat is magával hoz.
"A műszaki fejlődéssel együtt az alkalmazottak számára megjelenik a követelmény,
hogy új szakképesítéseket sajátítsanak el. Az új Caddy karosszériájának elkészítése
sokkal kevesebb kézi munkát igényel, ugyanakkor az üzem és a gépek irányításával
kapcsolatos igények közel háromszorosára növekednek. Az elmúlt két évben így több,
mint 1 800 alkalommal került sor képzésre a poznańi üzemben, amelynek célja a
csapat átképzése és továbbképzése volt az új feladatainak elvégzéséhez "- mondta
Jolanta Musielak, az igazgató tanácsnak az emberi erőforrásokért és az
igazgatásért felelős tagja.
A poznańi üzem bővítéséről szóló videó itt található:
https://www.youtube.com/watch?v=52g-hAFXCNo