Zárja be a menüt

Volkswagen Eredeti Alkatrészek® Gyújtógyertya

Volkswagen Eredeti Alkatrészek® Gyújtógyertya

Nagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás és kisebb károsanyag-kibocsátás, valamint hosszabb élettartam - ezek a célok határozzák meg a benzinmotorok fejlesztését a Volkswagennél. A modern gyújtástechnika lényeges szerepet játszik ebben.

Impulzust adnak az Ön mobilitásának.

A gyújtásrendszer egyik legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrészei a gyújtógyertya. Ennek fő feladata a tüzelőanyag-levegő keverék megbízható gyújtása függetlenül attól, hogy a motorvezérlés benzinben dús vagy szegény keveréket juttat az égéstérbe. A folyamat során egy nagyfeszültségű impulzus érkezik a középső elektródához, amelynek hatására szikraív jön létre a testelektróda felé. Az ideális gyújtási időpont akkor van, amikor a dugattyú már nagyon közel van a felső holtpontjához, ekkor a legnagyobb a kompresszió az égéstérben. Egy négyhengeres benzinmotorban négy gyújtógyertya található -hengerenként egy-, ezek gyújtási sorrendjét a motorvezérlés határozza meg. A gyújtógyertya fontos feladata az égéskor keletkezett hő hengerfejbe történő elvezetése. Mivel a gyújtógyertya közvetlenül beleér a motor égésterébe nagy terheléseknek van kitéve: szélsőséges nyomás- és hőmérsékletingadozásoknak, rázkódásnak, agresszív kémiai kölcsönhatásoknak. A négyütemű motoroknál 6000 1/min fordulatszámon másodpercenként 50-szer kell a gyújtógyertyának a befecskendezett tüzelőanyagot meggyújtani, majd tökéletesen elégetni! A felépítés és a gyártási technológia tehát döntő fontosságú a működés és az élettartam szempontjából.

Hőelvezetés

A szigetelés elkészítéséhez a legmodernebb kerámia alapanyagokat használják fel, a középső elektródát kiváló minőségű rézből készítik, ezáltal minden motortípushoz egyedileg beállított, optimális hőelvezetést biztosító gyújtógyertya fejleszthető. A gyújtógyertya középső elektródáját körülvevő kerámiaszigetelés csúcsának üzemi hőmérséklete 450 ºC és 850 ºC között van.

Az elektromosan vezető korom- és olajlerakódások ebben a hőmérsékleti tartományban elégnek. Ez az öntisztulási folyamat megakadályozza a hibás gyújtást, és növeli a gyújtógyertya élettartamát. A kerámiaszigetelés csúcsának nem szabad lényegesen meghaladnia a 850 ºC hőmérsékletet sem, mivel ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy ellenőrizhetetlen izzófejes gyújtási folyamat alakul ki, amely károsítja a motort. A Volkswagen eredeti gyújtógyertyák igényes szerkezete védelmet ez ellen azzal, hogy biztosítja a megfelelő hőelvezetést a hengerfejbe.

Hőérték

A különböző motortípusok különböző hőelvezetési tulajdonságú gyújtógyertyákat igényelnek. Tehát a gyújtógyertyák különböznek abban a tulajdonságukban, hogy milyen mértékben képesek átadni az égéstérben keletkező hőt a hengerfejnek. Ahhoz, hogy a gyújtógyertyák hőmérséklete az optimális tartományon belül maradjon, eltérő szerkezeti felépítésre van szükség. Ha a kerámia szigetelőtest hosszan érintkezik a gyertya külső menetes részével, több hőt tud elvezetni a hengerfejbe, ilyenkor "hideg" gyújtógyertyáról beszélünk. Ha a szigetelőtest kis felületen érintkezik a külső menetes résszel, akkor kevesebb hőt vezet el a hengerfejbe, ezért ilyenkor "forró" gyújtógyertyáról beszélhetünk.

Tehát az olyan motoroknak, amelyek nagyobb a hőtermelése "hideg" gyújtógyertyára van szükségük, a nem ennyire magas hőmérsékleten üzemelőknek pedig "forró"-ra. Ebből következik, hogy az összes benzinmotorhoz nem létezhet csupán egy fajta gyújtógyertyatípus. A gyújtógyertya hőértéke tehát döntő fontosságú abból a szempontból, hogy milyen motorokban alkalmazható. A Volkswagen márkaszervizben garantáltan a megfelelő gyújtógyertyát szereljük az Ön Volkswagenjébe.

Volkswagen LongLife gyújtógyertya technológia

A katalizátorba került elégetlen tüzelőanyag súlyosan -és visszafordíthatatlanul- rontja annak működését, ezáltal megnövekszik a kibocsátott károsanyagok mennyisége. Ezért nagyon fontos, hogy a gyújtásbiztonság 100%-os legyen. Ezen felül még a hosszabb élettartamra vonatkozó elvárás gyorsította fel a gyújtógyertyák fejlesztését az elmúlt évtizedekben. Amíg a 80-as években a személygépkocsikra vonatkozó csereintervallum még öt-tízezer kilométer volt, addig ma az Ön Volkswagenjének gyújtógyertyáit gyakran csak hatvanezer kilométeres futásteljesítmény után kell cserélni. A Volkswagennél a hosszabb élettartamot és a hosszú távon is optimális gyújtási tulajdonságokat a LongLife technológia segítségével érik el. Ennek része az ellenálló alapanyagok felhasználása. A középső elektródák hosszú élettartamát olyan, az űrkutatásból ismert nemesfémek teszik lehetővé, mint a platina és az irídium.

A Volkswagen lézer-platina gyújtógyertyák testelektródáit -a nagy nemesfém tartalom miatt- egy különleges lézeres eljárással hegesztik fel, így a tüzelőanyag-levegő keverék begyújtása precíz és teljes.

A Volkswagen LongLife technológia másik változatát képviselik a több testelektródás gyújtógyertyák. Ezekben kevesebb nemesfémet használnak fel. Érdekességük, hogy kettő-négy testelektródájuk van, és a gyújtószikra a középső elektródáról az egyik majd a másik testelektródára ugrik át. Így az elektródaeróziónak nevezett anyagkopás megoszlik a testelektródák között, tehát az ilyen típusú gyújtógyertyák is sokkal hosszabb ideig képesek a precíz gyújtásra, mint a hagyományos egy testelektródás gyújtógyertyák.

Új Volkswagen Eredeti Gyújtógyertyák. Az optimális tüzelőanyag-fogyasztásért és motorteljesítményért.

  • A finom kidolgozású elektródák stabil szikraképződést biztosítanak, és a gyors lángterjedésnek köszönhetően gondoskodnak a tüzelőanyag-levegő keverék maradéktalan elégetéséről.
  • A Volkswagen eredeti gyújtógyertyák gyújtószikrájának pontos elhelyezkedése az égéstérben elősegíti az optimális égést, ezzel jelentősen csökkentve a motor károsanyag-kibocsátását.
  • A Volkswagen eredeti gyújtógyertyák csökkentik a gyújtáshoz szükséges feszültség nagyságát, és meggátolják, hogy gyújtáskimaradás miatt elégetlen tüzelőanyag jusson a katalizátorba, károsítva azt.
  • A csúcstechnikát képviselő alapanyagok, és a precíz gyártási technológia biztosítja a hibamentességet a gyújtógyertya egész élettartama alatt. A Volkswagen eredeti gyújtógyertya futásteljesítménye elérheti akár a 60.000 km-t is.

Az Ön Volkswagenjére vonatkozó szerviztevékenységek keretén belül a gyújtógyertyák ellenőrzésére is sor kerül. Mivel ezek kopóalkatrészek, ajánlott az előírt csereintervallumok betartása, mivel a futásteljesítmény túllépése esetén teljesítménycsökkenés, többletfogyasztás, magasabb károsanyag-kibocsátás, valamint katalizátor- és motorkárok keletkezhetnek. Mi a Volkswagen szerviz munkatársai a Volkswagen eredeti gyújtógyertyák használatát ajánljuk annak érdekében, hogy az Ön Volkswagenjének gyújtása mindig megbízható legyen.

Ajánlatuk: új típusú gyújtógyertyák. Készséggel tájékoztatjuk Önt Volkswagen márkaszervizünkben.

A gyújtógyertyák cseréjére csak abban az esetben vállalkozzon saját maga, ha rendelkezésére áll az ajánlott gyújtógyertyakészlet, a szükséges célszerszámok, valamint ismeri az előírt meghúzási nyomatékokat és van tapasztalata a motor karbantartási munkáinak elvégzésében. A modern gyújtógyertyák összetett és érzékeny alkatrészek, amelyeknek cseréje óvatosságot és nagy körültekintést igényel. Ellenkező esetben megsérülhet a gyújtógyertya és a hengerfej finom menete, illetve ha túlhúzzák, akkor a gyújtógyertya könnyen eltörhet.

 

Szüksége van szervizidőpontra, kérdése van?

Töltse ki az alábbi regisztrációs adatlapot és márkakereskedőnk hamarosan felkeresi Önt.

Itt megtalálhatja az Önhöz közeli Volkswagen Haszonjárművek márkaszervizeket.

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata