Kedvezményezett
Mindazon személy (ek), aki (k) a Mobilitás garanciával ellátott Járművet jogosultan
használják, és eleget tesznek bejelentési, valamint igazolási kötelezettségüknek,
segítségnyújtásra jogosult (ak) a jelen általános szolgáltatási feltételek szerint.
Szolgáltatók
A Volkswagen Haszonjármű márkaszervizek, a Magyar Autóklub és a nemzetközi ARC
Transistance S. A. franchise partnerek nyújtanak segítséget a kedvezményezettnek. A
mindenkori magyarországi Volkswagen Haszonjármű márkaszervizek elérhetősége a
www.vwh.hu oldalon olvasható.
Igazoló dokumentumok
A Mobilitásgarancia szolgáltatás igénybevételére való jogosultság a Jármű forgalmi
engedélyének és szervizfüzetének (ennek hiányában a Mobilitásgarancia kötés eredeti
számlája) bemutatásával igazolható. Ezen dokumentumok hiánya esetén szolgáltatás
csak készpénzfizetés ellenében vehető igénybe.
Meghibásodás
A Mobilitásgarancia szolgáltatásai a Jármű meghibásodása esetére kínálnak
segítséget. Meghibásodásnak minősül a Jármű bármely hirtelen, előre nem látott
hibája, beleértve a mechanikai vagy elektromos meghibásodást és az olyan hibát,
amely a Jármű azonnali menetképtelenségét eredményezi, vagy az olyan váratlan
meghibásodást, amely a közlekedés biztonságát veszélyezteti, illetve lehetetlenné
teszi a Jármű bezárását (ablakemelő, zár). A közlekedés biztonságát a jelen
általános szolgáltatási feltételek értelmében a fék, szervokormány, első
ablaktörlő, biztonsági öv, irányjelző és féklámpák, világítás, vezetőoldali ülés
beállítási meghibásodása, a műszerfali kontrolllámpák továbbhaladást tiltó piros
jelzése - piros és sárga jelzés magyarázatát lásd a fedélzeti irodalomban a
"Kezelési tudnivalók, figyelmeztető és ellenőrző lámpák" fejezetben.
Meghibásodásnak tekintendő továbbá az akkumulátor lemerülése, az üzemanyag hiánya,
hibás üzem anyag fajta kiválasztása az üzemanyagkúton (benzingázolaj), a kizárás a
Járműből, a pótkerék, emelő vagy kerékkulcs hiánya, a gumiabroncs defektje,
valamint minden olyan kötekedési baleset (például - de nem kizárólag - ütközés,
borulás, zuhanás, kiégés, robbanás, villámcsapás stb.), amelynek következtében a
Jármű menetképtelenné válik, illetve a Jármű feltörése és rongálása, ha
lehetetlenné teszi a Jármű bezárását. Az olyan műveletek azonban, mint karbantartás
- akár időszakosan, akár másként -, a Jármű vizsgálata vagy az előre tervezett
szervizlátogatás nem tekintendő üzemzavarnak, továbbá a karbantartáshoz szükséges
pótalkatrészének hiánya sem.
A forgalomba helyezés időpontja
A forgalomba helyezés időpontja az a dátum, amelyet a Jármű forgalmi engedélyében a
forgalomba helyezés napjaként feltüntettek. Ez a meghatározás kizárólag a Jármű
első forgalomba helyezésére vonatkozik.
A jogosultság érvényességi ideje:
- A Mobilitásgarancia az új gépkocsi 1. forgalomba helyezésének napjától - a gyárilag előírt - 1. Ellenőrző / LongLife szerviz esedékességéig érvényes.
- Az ügyfél a Mobilitásgarancia szolgáltatásokra vonatkozó meghosszabbított jogosultságot egy Ellenőrző / LongLife szerviz elvégzésén keresztül szerezheti meg. Az ott feltárt esetleges hibák kijavításával, és a Mobilitás csomag megvásárlásával - a gyártó által előírt - a következő esedékes Ellenőrző / LongLife szervizig érvényes a szolgáltatás.
A meghibásodás napja
A meghibásodás napja az a naptári nap, amikor a jelen általános szolgáltatási
feltételek szerinti üzemzavar, menetképtelenség, baleset, rongálás vagy feltörés
bekövetkezik.
A szolgáltatás igénybevétele
A kedvezményezett a Mobilitásgaranciaszolgáltatásokat a Jármű meghibásodása esetén a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központhoz történő haladéktalan, de legkésőbb a meghibásodás észlelését követő 24 órán belül történő bejelentés után, az igazoló dokumentumok szolgáltatóknak történő felmutatásával veheti igény be. A bejelentés során a kedvezményezett köteles közölni a Jármű forgalmi engedélyében és szerviz füzetében szereplő adatokat, valamint a meg hibásodás természetének és a bekövetkezése földrajzi helyének megállapításához szükséges információkat. A szolgáltatások a megadott értékhatáron belül térítésmentesek a kedvezményezett számára, az azokat meg haladó költségek kiegyenlítésének kötelezettsége a kedvezményezettet terheli.
Jármű
A Mobilitásgarancia azokra a Porsche Hungaria
Kereskedelmi Kft. (1139 Budapest, Fáy u. 27.) által közvetlenül vagy a
márkakereskedői hálózatán keresztül értékesített vagy szervizelt Volkswagen
haszonjárművekre és a haszonjárművekből kialakított személygépkocsikra érvényes,
melyek engedélyezett szállítási kapacitása legfeljebb 9 fő, és utánfutóval együtt
számítva is megfelelnek az alábbi feltételeknek:
Max. Magasság: 3,2 m
Max. Szélesség: 2,55 m
Max. Hosszúság: 16 m
Max. Össztömeg: 5 000 kg
A szolgáltatásba a gyártó által beépített alkatrészeken, felszereléseken kívül csak
azok az alkatrészek vonhatók be, amelyek a Porsche Hungaria Kft.től származnak és
Volkswagen Haszonjármű márka szerviznél kerültek beszerelésre.
Területi hatály
A Mobilitásgarancia az alább felsorolt országokban érvényes:
Belgium, Bosznia Hercegovina, Bulgária, Dánia, Németország, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Nagy-Britannia, Írország, Olaszország, Kanári szigetek, Horvátország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Hollandia, Norvégia, Ausztria, Lengyelország, Portugália, Svédország, Svájc, Szerbia és Montenegró, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Csehország, Magyarország, Románia , Belarusz Köztársaság
A szolgáltatások rendelkezésre állása
A Mobilitásgarancia szolgáltatásai az év 365 (366) napján, a hét minden napján, a
nap 24 órájában azonos szinten állnak a kedvezményezett rendelkezésére. A
szolgáltatási szintek átlagos földrajzi, éghajlati és közlekedési viszonyokat
feltételeznek, ország csoportonként különbözőek. A szolgáltatás menetében
külföldön hosszabb várakozási idő is adódhat.
Kiszállási idő
A hívástól számítva átlagosan 45 percen belül történik kiszállás a helyszínre.
* További információk: 10. oldal, "Korlátozások és Kizárások".