Továbbra is emelkedő tendenciát mutatnak a Volkswagen Truck & Bus eredményei 2016. első félévében

2016-07-26

•    Több, mint 89 000 (+ 3 százalék) tehergépkocsi és busz került kiszállításra 2016. első felében
•    A tehergépjárművek kiszállítása Nyugat-Európában 15 százalékkal növekedett

2016. első hat hónapjában a Volkswagen Truck & Bus összesen 89 460 tehergépkocsit és autóbuszt szállított ki ügyfeleinek. Ez 3 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában átadott járművek száma.

Az első félév során a MAN Truck & Bus 39 700 kiszállítást teljesített, amely 4 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában, a Scania 40 310 darabbal pedig 9 százalékkal múlta felül korábbi eredményét. A dél-amerikai régió továbbra is kihívásokkal küzd: a MAN Latin America összesen 10 130 darabot szállított ki a Volkswagen Caminhões e Ônibus és a MAN márkák modelljeiből, ami 19 százalékos visszaesés 2015. első félévéhez képest. Az első és a második negyedévet összehasonlítva a Volkswagen Truck & Bus GmbH minden márkája növelte kiszállításait, amely csoportszinten 14 százalékos bővülést eredményezett.

A tehergépjárművek piacán a Volkswagen Truck & Bus az első félévben 82 070 tehergépkocsit szállított ki, amely 4 százalékos növekedésnek felelt meg. Az egyes régiók eredményei itt is igen eltérőek: pozitív irányba változott a nyugat-európai piacok eredménye, ahol 15 százalékos bővülést regisztráltak. A legnagyobb növekedést Franciaország, Olaszország és Nagy-Britannia piacain tapasztalta a márka. Közép- és Kelet-Európában szintén jelentősen nőttek a kiszállítások. A tartósan nehéz gazdasági és politikai helyzet a felelős a visszaeső oroszországi kiszállításokért. Brazíliában a tehergépkocsik kiszállítása 19 százalékkal esett vissza az év első hat hónapjában, amelynek oka elsősorban a tartósan nehéz makroökonómiai környezetben és a nehezített finanszírozási feltételekben keresendő.

Az autóbuszok piacán a Volkswagen Truck & Bus kiszállításai az első félévben elérték a 7 570 darabot, amely 6 százalékos visszaesés a tavalyi év hasonló időszakához képest.

"Az erős európai keresletnek és az igen versenyképes járműkínálatunknak köszönhetően sikerült az első félévben ismét növelni kiszállításainkat. A második félévet illetően is igen optimisták vagyunk. A Volkswagen Truck & Bus csoport fejlődésével kifejezetten elégedettek vagyunk. Közösen határozzuk meg a legfontosabb kérdéseket, dolgozunk azok gyors megvalósításán, szem előtt tartva a célunkat, hogy a következő évtizedben világbajnok gyártóvá váljunk." - nyilatkozta Andreas Renschler, a Volkswagen Truck & Bus vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja.

A MAN Truck & Bus hangsúlyos szerepet vállal a haszonjármű iparág digitális átalakulásában: májusban a vállalat befektetett az amerikai FR8 startup vállalkozásba, további lépéseket téve az intelligens szállítmányozási megoldások irányába. Az FR8 a kaliforniai Szilícium-völgyben folytatja tevékenységét, amely a feladó, a szállítmányozó vállalat és a vezető egységes informatikai felületének kialakítására irányul. Az Egyesült Államokban szerzett tapasztalatokat felhasználva fejleszti tovább európai üzleti modelljét a Volkswagen Truck & Bus.

A nehéz piaci környezett ellenére a MAN Latin America a Caminhões e Ônibus és a MAN márkákkal 17 százalékos forgalombővülést tudott felmutatni az előző negyedévhez képest. A brazíliai és a további exportpiacok kereskedői hálózatának erősödése valamint a kibővült termékkínálat most kezdte éreztetni pozitív hatását.

A Scania elektromos hajtású tehergépkocsija június óta rója az utat egy svédországi, két kilométer hosszú tesztpályán. Ott egy állandó felsővezeték biztosítja számára a szükséges elektromos áramot. A Scania egy újabb opcióval bővíti a Scania Maintenance szervizkínálatát: a kilométeróra állásán alapuló szervizperiódus mellett rugalmas karbantartási programot is kínál majd. Az üzemi adatok folyamatos figyelemmel követésének és értékelésének köszönhetően a járműveket elég csupán egy konkrét igény esetén berendelni a szervizbe. Ennek eredményeként csökken a szükségtelen műhelylátogatások száma illetve a megelőző karbantartási munkák is időben elvégezhetők lesznek, csökkentve ezzel a járművek állásidejét is. A rugalmas karbantartási program lehetősége 2016 végéig minden európai piacon elérhető lesz.

A tavalyi éves induló időszakot követően a Volkswagen Truck & Bus 2016. második félévének elején tovább halad növekedési pályáján. A tehergépkocsi és autóbuszmárkáknak a Volkswagen Truck & Bus GmbH keretein belül megvalósult újjászervezésének köszönhetően szétváltak a tehergépkocsik és személyautók esetében alkalmazott folyamatok. A haszonjármű márkák már most sokkal intenzívebben dolgoznak együtt. A Volkswagen Truck & Bus mátrixszervezete így a terveknek megfelelően működik: a fejlesztés, a pénzügyek, a személyügyek vagy a beszerzés területei jelenleg részlegeken átívelő egységként jelennek meg. Egyedül a beszerzés összehangolásával eddig kereken 200 millió euró megtakarítást ért el a vállalat. Más területeken is szemmel látható az előrelépés: júniusban a Holding dolgozói birtokba vehették a vállalat új központját Braunschweigben.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés