Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Kettős premier New Yorkban: a Volkswagen bemutatja az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautókat

2018-04-03

A Volkswagen új szintre érkezett világszintű SUV kampányában. A Toureg közelmúltban megtartott kínai bemutatóját követően a Volkswagen a New York-i Nemzetközi Autószalonra két Atlas modellváltozatot hozott. A március 28. és április 8. között megrendezésre kerülő eseményen bemutatkozik az Egyesült Államok piacára kifejlesztett Atlas Cross Sport1 és Atlas Tanoak1 tanulmányautó. A két koncepcióautó nagyszerűen illusztrálja, hogy az Atlas modellsorozat milyen változatokkal bővülve válhatna egy szélesebb kínálatot nyújtó modellcsaláddá. Hibrid hajtásával és kupészerű hátsó formavilágával az ötüléses, sorozatgyártás közeli Atlas Cross Sport a New Yorkhoz és San Franciscohoz hasonló nagyvárosi használatra készült. Az Atlas Tanoak pick-up viszont innovatív raktér megoldásával ideális választás, ha az amerikai kontinens végeláthatatlan vidékein barangolna az ember. Mindkét Atlas tanulmány belső tere átfogó digitalizációs törekvések mentén került kialakításra.

Az Atlas egy sikeres új szereplő az Egyesült Államok SUV piacán. A tavalyi piaci bevezetés óta már több, mint 36 000 darabot vehettek át tulajdonosaik az újdonságból. Ez az eredmény igazolja, hogy az Atlas modellel a Volkswagen a megfelelő járművel jelentkezett ebben a kiemelten fontos szegmensben. A Manhattanben bemutatott tanulmányautókkal a Volkswagen azt szemlélteti, hogy az Atlas sorozat nem áll meg csupán egy modellnél.

Atlas Cross Sport

A döntés már megszületett, az Atlas Cross Sport sorozatgyártása az egyesült államokbeli Chattanooga (Tennessee állam) üzemében készül majd a hétüléses Atlas és a Passat modellekkel együtt. Az új SUV piaci bevezetésére a Volkswagen hozzávetőleg 340 millió dollárt fordít majd, mindezt azon a 900 millió dolláron felül, amelyet már az üzem korábbi, az Atlas gyártásához szükséges bővítésére költött.

A hétüléses változathoz hasonlóan az új ötüléses Atlas is az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásával készül. Az Atlas Cross Sport sportos, kupé stílusú hátsó vonalaival és hálózatról tölthető plug-in (PHEV) hibridhajtásával hódít. Utóbbi az európai szabványos ciklus (NEDC) alapján akár 70 kilométeres hatótávolságra is képes tisztán elektromos üzemmódban. Nagy teljesítményű akkumulátora akár külső töltőről, akár vezetés közben is tölthető. Az Atlas Cross Sport másik változata hagyományos hibridhajtással (HEV) rendelkezik, itt az akkumulátor kívülről nem tölthető. Időszakosan ez a verzió is vezethető teljesen elektromos üzemben, ekkor a hatótávolság 2,5 kilométerre adódik. Mindkét változatot elektromos kardántengellyel szerelt 4MOTION összkerékhajtással szerelték fel.

A benzines modell szíve egy 3.6 FSI V6 erőforrás. A hathengeres motor 206 kW (280 LE) teljesítményre képes, maximális nyomatéka 350 Nm. Mindkét változatnál ezt az aggregátot két elektromotor egészíti ki. Az első motor 40 kW és 220 Nm teljesítményt, míg a hátsó motor 85 kW és 270 Nm teljesítményt tud felmutatni. Az energiaellátásról pedig egy, a váltóalagútba szerelt kompakt lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Energia kapacitás tekintetében megmutatkozik a különbség a két változat között, a hálózatról tölthető változat kapacitása 18.0 kWh, míg a másik változaté 2.0 kWh. A két verzió teljes rendszerteljesítménye 265 kW (360 LE) a plug-in (PHEV) hibridhajtás esetében, míg a hagyományos hibridhajtásnál (HEV) 231 kW (314 LE) áll rendelkezésre.

Atlas Tanoak

A Volkswagen az Atlas Tanoak személyében bemutatja az első olyan pick-up modelljét, amely az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásával készül. Az új modell egy fafajta után kapta a nevét, amely a csendes-óceáni partvidéken honos és elérheti akár a 45 méteres magasságot is. 5 438 milliméteres hosszával a Tanoak egy közepes méretű pick-up modellnek számít az Egyesült Államokban. A tanulmány 2 030 milliméter széles és 1 844 milliméter magas. Az Atlas Tanoak dupla fülkével készült ötüléses modell, ahol a kabin mögött egy 1 627 milliméter hosszú, 1 450 milliméter széles 530 milliméter magas raktér áll rendelkezésre.

A rakteret úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen kisebb hajók, szörfdeszkák, kerékpárok szállítására. A hajó példájánál maradva: a Volkswagen egy új fejlesztésű szállító keretet alkalmaz a Tanoak modellnél, amely a dupla fülke hátsó ablakánál található alaphelyzetben, igény szerint azonban az oldalfal irányába eltolható. Így egy olyan szállítórendszer jön létre, amely például kenuk szállítására ideális; könnyű és biztonságos rögzítési pontokat kínálva az Atlas Tanoak tetején illetve a szállító kereten.

A pick-up mozgatásáról az Atlas modellsorozatnál megszokott 3.6 literes V6 FSI erőforrás gondoskodik, amely 206 kW (280 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 350 Nm, amelyet 8 fokozatú automata sebességváltó és 4MOTION összkerékhajtás segítségével képes leadni.

Volkswagen SUV offenzíva

A Volkswagen a TRANSFORM 2025+ program részeként tovább erősíti pozícióját a kiemelten fontos SUV szegmensen belül. Ez különösképpen igaz az észak-amerikai piacra. Az elkövetkező években két további modell mutatkozik itt be: az Atlas Cross Sport sorozatgyártásra szánt változata illetve a tisztán elektromos I.D. CROZZ, amelynek debütálása 2020-ra várható. Az Egyesült Államokban az SUV modellek aránya a Volkswagen összes kiszállításán belül több, mint 50 százalékra emelkedett, köszönhetően az Atlas sikeres bemutatkozásának illetve az új Tiguan modellnek.


1) A jármű még nincs kereskedelmi forgalomban és ebből eredően az EU 1999/94/EC direktívája nem érvényesül.