Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

A Volkswagen California 30 éves története

2018-03-27

Az első Volkswagen California harminc évvel ez előtt jelent meg a piacon, mellyel egy egyedülálló sikertörténet vette kezdetét. A Volkswagen Haszonjárművek most a  lakóautók között  ikonikusnak számító California harmincadik születésnapját ünnepli Essenben a Tecno-Classica kiállításon, az old timer autók  március 21 - 25 között megrendezett éves seregszemléjén. Az"Útközben is otthon" mottóval a szalon egyik fénypontja egy eredeti California, egy új állapotban lévő 1998-as évjáratú T3  bemutatása lesz.

A California volt a márka legsikeresebb lakóautója, mely egy életformát, a szabadság utáni vágyat testesítette meg. Négy nemzedéken keresztül a ma napig 157 500 darab California változatban épített Volkswagen kisbuszt adtak el. A mai modelleket a T3 első nemzedékével egy fontos részlet kapcsolja össze: a megemelhető sátortető, mely majdnem  két méter magas, és így a Californiában  utazók  számára  már semmi másra nincs szükség, hogy elmondhassák: "Az otthonunk ott van, ahol leparkolunk."

A California története
A California története 1988-ban, a T3-as kisbusz nemzedék alapján elkészített különleges, kempingezésre alkalmas modellel kezdődött. 1998 nyarának végén ezt az első Californiát az esseni Lakóautó-szalonon mutatták be. Ez volt az az év, amikor Whitney Houston a világutazókat az autórádiójukon keresztül mindenhova elkísérte az "Egy pillanat az időben" című dalával, és Tom Cruise Dustin Hoffman oldalán csillogtatta képességeit az "Esőember" c. filmben. Németországban Helmut Kohl volt a kancellár, az Egyesült Államokban pedig Ronald Reagan volt az elnök.

Az első Californiákat két színben, pasztell fehérben és Marsala pirosban lehetett rendelni. A belső tér formatervezői a stílus iránti érzékenységükről tettek tanúbizonyságot a színvonalasan megtervezett és az autóban kialakított fehér-szürke színű konyhával. A kisbusz ára akkor 39 000 német márka volt. A California vonzó ára, okosan tervezett tulajdonságai és a Bulli elnyűhetetlen motorikus minősége a Californiát azonnal  a legtöbbet értékesített lakóautó kisbusszá  tették, és már az első  évben  5 000 darabot adtak el belőle. Azt követően a  California egy különleges kiadású modellből saját termékskálává fejlődött, és még népszerűbbé vált, hiszen mindössze három év alatt 22 000 kisbusz vásárló tetszését nyerte el.

A T3-ról a T4-re 1990-ben történt váltás egyféle technikai forradalomhoz volt hasonlítható. A négy évtizedes boxer motoros hátsókerék hajtás után a Volkswagen Haszonjárművek szakemberei egyszerűen megfordították  a dolgokat: a motort előre helyezték, és onnan az első tengelyt hajtották meg.  Mindent megváltoztattak: a formát, a felfüggesztést, a motorokat és a belső teret is, így különösen a kisbusz hátsó részén lett ezzel sokkal nagyobb  a tér. Ez volt az, amit az 1990-ben beindított California T4 tökéletesebben használt ki, mint bármelyik másik kisbusz abban az időben. A  gépkocsi bevezetésekor a reklámokban a "Hotel California. Nyugodt hely, kényelmes bútorozás, panoráma kilátás garantálva" szlogen jelent meg, ami egy szójáték volt az Eagle együttes Nyugat-Hollywoodban lévő szállodáról írt dalát felidézve. Mint a "Hotel California" a zenében, a California T4  is nagy siker volt, a 2003-ig  tartó időszakban  megközelítőleg 39 000 darabot értékesítettek belőle.

A California T6 - kapcsolódás a jövőhöz
Ami a T5-tel következett, az új dimenziót  jelentett a kompakt lakóautó kisbuszok kényelmének terén, ugyanakkor, ez a California változat is hű maradt az eredeti autók  térkihasználásban mutatott újító koncepciójához. 2015-ig megközelítőleg 55 000 autós választotta  California T5-öt, ami már hosszabb ideje  saját osztályában a legsikeresebb kisbusszá vált.
2015-ben az év vége előtt jelent meg a California T6.  A vezetőt segítő rendszerekkel felszerelt, és a maximális összekapcsolhatósággal bemutatkozó  gépkocsi kitárta az ajtót a lakóautó változatban megjelenő kisbuszok jövője felé.  Ez a California is a legtöbbet értékesített  változat lett, és a 2017-ben eladott 15 155 példánnyal  megdöntötte a saját termék kategóriájában egy év alatt újonnan regisztrált lakóautók rekordját.