Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását
A Volkswagen I.D Buzz tanulmány autót tovább fejlesztik annak érdekében,
hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Dr. Herbert Diess, a Volkswagen igazgató
tanácsának elnöke, és Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek
márka elnöke a gyártásról szóló döntést augusztus 19-én jelentették be a
kaliforniai Pebble Beach-en tartott Concours d'Elegance versenyen kapcsán. Ez az
esemény a történelmi autók és az új tanulmány autók bemutatójának egyedi eseménye.
"Ez a legmegfelelőbb hely az I.D. Buzz számára"- mondta Dr. Herbert Diess. "Ez az
autó fontos pillért jelent a Volkswagen elektromos autókkal kapcsolatos
programjában, és a kisbusz vezetés élményét viszi tovább a
jövőbe."
Az I.D. Buzz a kompakt négyajtós I.D.
modell után, 2022-ben érkezik meg a márkakereskedőkhöz. A Volkswagen
főként az észak-amerikai, az európai és a kínai piacokat célozza meg az
I.D.Buzz-zal , és mindenekelőtt az I.D. modell családdal.
"A detroiti és a genfi autószalonokon történt bemutatkozás után sok levelet és
e-mailt kaptunk az ügyfelektől azt kérve, hogy "építsék meg ezt a gépkocsit!"-
említette meg Pebble Beach-en Dr. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója. Az
sem véletlen, hogy a VW igazgató tanácsa Pebble Beach-et választotta ki a
döntés bejelentésére, amint azt Dr. Herbert Diess elmagyarázta: "A
Mikrobusz, ahogyan a Bullit hívják Amerikában, mindig részét képezte a
kaliforniai életmódnak, életvitelnek. Most ezt hozzuk vissza azáltal, hogy
kifejlesztjük a Volkswagen következő e-nemzedékét, és újraértelmezzük a Bulli-t, ez
alkalommal már elektromos változatban"
Ahogyan ez a Detroitban bemutatott autó esetében történt, az akkumulátorokat a
gyártásra kerülő modellnél is a gépkocsi fenéklemezére rögzítik. Így az
elektromos hajtás nem foglal el sok helyet, tehát az első és a hátsó tengelyeket is
egymástól távolabbra lehet szerelni. Ezt azt eredményezi, hogy hosszú a tengelytáv
és rövidek a túlnyúlások, ami több teret jelent a gépkocsin belül. "Ennél fogva ez
az autó kívülről úgy néz ki mint egy rövid kisbusz, még akkor is, ha valójában egy
nagyobb mikrobusznak megfelelő bőséges belső teret kínál"- mondta Dr. Herbert
Diess. Az eredmény pedig a vezetőnek és az utasoknak egyaránt nagyobb helyet
kínáló, és kényelmes utazást adó autó lesz.
Mindazok, akik ezt a modellt teherszállításra kívánják használni, ugyancsak
megtalálják számításaikat: " A minibusz verzió mellett egy I.D. BUZZ Cargo
változatot is bevezetünk a piacra nulla emissziós értékkel a Level 3 szintű
gépkocsik kategóriájában, ami nagymértékben automatizált vezetői képességgel is
rendelkezik majd."- mondta Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen
Haszonjárművek márka vezérigazgatója. " Ez egy ideális elektromos
haszonjármű lesz különösen a belvárosi forgalom számára."
Ben Pon, akinek családja sikeres Volkswagen importőr Hollandiában, ugyancsak
nagy érdeklődést mutatott az I.D. BUZZ iránt Kaliforniában. Éppen Ben Pon
édesapja volt az, aki az első VW Bulli (T1) kifejlesztését inspirálta egy
több mint 70 éve készített rajzával. Noha a Volkswagen legidősebb és a legfiatalabb
többfunkciós MPV gépkocsiját több, mint hét évtized választja el egymástól, az
I.D.BUZZ a híres előd génjeivel rendelkezik, miután maximális tér
kihasználhatóságot kínál egy közepes méretű személygépkocsiéval azonos
méretben. A gépkocsi hossza 4.942 mm, szélessége 1.976 mm, a magassága 1.963
mm, ez is jelzi a koncepció-autó nagy belső térkínálatát. A gyártásra kerülő
változat az új, teljesen elektromos architektúrára épül, és a tanulmány autó sok
formatervezési megoldását is magán fogja hordozni. Így változtatható lesz az ülések
elrendezése, rendelkezni fog interaktív összekapcsolhatósággal, és magas fokú
automatizált vezetési tulajdonsággal. Az elektromos autók kínálati skálájának
kibővítése része a "Volkswagen Stratégia 2025"-nek, ami 2025-re több, mint 30
teljesen új elektromos Volkswagen kifejlesztését irányozza elő.
Megjegyzés: az I.D. BUZZ még nincs kereskedelmi forgalomban, így az EK 1999/94 sz.
Direktívája nem vonatkozik rá.