Fenntarthatóságnak köszönhetően a tiszta és intelligens technológiának

2016-09-23

•    Az új RIO márka: nyílt forráskódú, felhő alapú "operációs rendszer" a szállítmányozási terület számára
•    Elektromos mobilitás a haszonjárműveknél - a Volkswagen e-load up! modelltől a MAN eTruck nehéz haszongépjárművéig
•    Innováció felsőfokon - újdonságok egész sora mutatkozott be Hannoverben

A Volkswagen Truck & Bus most először, a 2016-os Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon (IAA) lép a nagyközönség elé egy több, egyenként is erős márkát egyesítő csoport képviselőjeként. A világ legnagyobb haszonjármű kiállításának megnyitója előtti estén egy helyen mutatja be a MAN, Scania, Volkswagen Caminhões e Ônibus és Volkswagen Haszonjárművek márkák kiállításon szereplő különlegességeit.

A számos újdonság mellett kiemelt figyelmet kap az alternatív hajtásrendszerek illetve a hálózatba kapcsolt haszonjárművek témaköre. Ennek megfelelően az esti esemény a "Kapcsolódj be. Magasabb szintre kapcsoljuk a szállítást" mottót kapta. A Volkswagen Truck & Bus számos technológiai megoldással érkezett Hannoverbe, amelyek mind a személyszállítás, mind az áruk szállításának fenntarthatóságát hivatottak segíteni. Segítségükkel lehetségessé válik a haszonjárművek még tisztább üzeme és általában véve a szállítási folyamatok még intelligensebbé tétele.

Andreas Renschler, a Volkswagen Truck & Bus márka vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgató tanácsának tagja elégedetten nyilatkozott az újdonságokról: "Különleges pillanat ez a még mindig igen fiatal márkánk számára és személy szerint nekem is, hogy első alkalommal mutathatjuk be itt Hannoverben együtt márkáink innovatív erejét. Továbbra is szem előtt tartjuk egyértelmű célunkat, hogy a következő évtizedben az iparág világbajnok gyártójává váljunk. És ez az eljövendő évtized nagyobb változást hoz a haszonjárművek világában, mint az elmúlt ötven év. Ennek oka pedig a digitalizációban keresendő. Ezért fejlesztettük ki új, RIO névre hallgató márkánkat, amely a szállítási ökoszisztéma minden szereplőjének segítségére lesz a még jövedelmezőbb működés megteremtésében. 2017 végére minden, a MAN és a Scania márkák által gyártott tehergépjármű hálózatba kapcsolt lesz. Jelenleg is mi vagyunk Európa vezető márkája a hálózatba kapcsolt haszonjárművek kategóriájában. Folyamatosan törekszünk arra, hogy egy kizárólag járműgyártással foglalkozó vállalatból intelligens szállítási rendszereket szolgáltató szereplő legyünk." A RIO márka a szállítási lánc minden szereplője számára egy nyílt forráskódú, felhő alapú digitális felületet kínál, amely így lényegesen átláthatóbb és hatékonyabb, ezzel együtt környezetbarátabb működést tesz lehetővé.

Alternatív hajtásrendszerek és elektromos mobilitás

Legyen szó akár a hagyományos dízelmotorral hajtott változatokról, napjaink modern tehergépjárművei és buszai eleve igen tisztán üzemelnek. A MAN, a Scania és a Volkswagen Haszonjárművek márkák a Nemzetközi Haszonjármű Kiállítás alkalmával mutatják be erőforrásaik legújabb generációját, amely mind hatékonyság tekintetében, mind az alacsony üzemanyag-fogyasztást és a csökkentett károsanyag-kibocsájtást vizsgálva élen járnak szegmensükben. Ezen kívül a Volkswagen Truck & Bus a márkáik által kínált alternatív hajtásrendszerek teljes palettáját bemutatja a kiállításon. Ezen belül egyre növekvő arányban vannak jelen az elektromos hajtásrendszerek, amely mind komolyabb szerephez jut a haszonjárművek piacán is.


A Volkswagen Truck & Bus márkái a jövőben elektromos járművek széles kínálatával várják majd ügyfeleiket. A Volkswagen Haszonjárművek által kínált e-load up! és eCrafter modellek mellett a MAN és a Scania márkák hibrid és elektromos hajtású buszain át egészen a MAN eTruck városon belüli teherszállításra szánt nehéz haszongépjárművéig a Volkswagen Truck & Bus termékpalettája hamarosan minden alkalmazási területen kínál megoldást. De a dízel erőforrások továbbra is fontos szerepet játszanak.

"Különösképpen a nagyobb távolságokra történő szállítás esetében vagy az építkezéseknél játszanak még egy ideig kiemelt szerepet a dízel motorok." - nyilatkozta Andreas Renschler, majd hozzátette: "Habár most mindenki az elektromos mobilitásról beszél, nem szeretnénk az alkalmazott technológiák körét teljesen leszűkíteni. Éppen ezért a tisztán elektromos hajtásrendszereknek helye van a fejlesztési stratégiánkban, ugyanúgy, mint az üzemanyagcellának, a hibrid hajtásnak, a biodízelnek vagy a gázüzemnek. Nem mondhatjuk meg ügyfeleinknek, hogy mit használjanak, de a kínálatunkban pontosan megtalálják a céljaiknak tökéletesen megfelelő megoldást, amely üzleti előnyöket is biztosít számukra."

A 2016-os Nemzetközi Haszonjármű Kiállítás új modelljei

A Volkswagen Truck & Bus márkái nem csupán a digitális megoldások terén bemutatott innovációkkal, hanem járműveivel is hódít Hannoverben, többek között a következő újdonságokkal:
A MAN most először mutatja be új TGE modelljét. A müncheni székhelyű tehergépjármű gyártó modellkínálatában ez a modell 3 és 3,5 tonna közötti megengedett össztömegével a kishaszonjárművek szegmenst képviseli majd. A TGE modell a MAN megoldása azokra a szállítási igényekre, amelyek a napi fuvarozási feladatok során merülnek fel. A MAN ezt hatásosan demonstrálja három felépítmény bemutatásával, amelyek a 12-es csarnok B14-es standjánál tekinthetők meg.

A Scania jelenlétét a kiállításon egyértelműen új teherautó generációja határozza meg, amely tíz éves fejlesztőmunka eredménye és a nehéz tehergépjárművek szegmensének legkorszerűbb technológiáját kínálja. Az új teherautó generációval a Scania 5 százalékos csökkenést ért el az üzemanyag-fogyasztás terén, köszönhetően a még kifinomultabb motortechnológiai megoldásoknak és a legmodernebb aerodinamikai fejlesztéseknek. Új S és R sorozatú járművei - a többi újdonsággal együtt - a 17-es csarnok B06-os standjánál várják az érdeklődőket.

A Volkswagen Caminhões e Ônibus sikeres nehéz tehergépjárművének jubileumi kiadását hozta el a Constellation 25/420 formájában. Az elmúlt tíz év során több, mint 180 000 értékesített járművel a vállalat piacvezető Brazíliában. 420 lóerős teljesítményével és 1 850 Nm nyomatékával nem csupán Brazíliában számít elsőszámú választásnak a nehéz tehergépkocsik mezőnyében. Elnyűhetetlensége és megbízhatósága a fejlődő gazdaságok működési körülményei között tökéletes választássá teszi a modellt. A látogatók a 12-es csarnok B14-es standjánál találkozhatnak a Volkswagen Caminhões e Ônibus modelljeivel.

A Volkswagen Haszonjárművek a teljesen új fejlesztésű, speciálisan az ügyféligények alapján kialakított Crafter modell különböző változatait hozta el Hannoverbe. Az új Crafter nagyobb terhelhetőséget és raktérfogatot, optimalizált külső és belső méreteket illetve hajtásrendszerek és modellváltozatok széles választékát kínálja ügyfeleinek. Mindenekelőtt azonban - az új fejlesztésű és finomhangolású alváznak illetve az innovatív vezetői segédrendszereknek köszönhetően - meggyőző vezetési élményt, kiemelkedő biztonságot és a kategórián túlmutató kényelmet kínál a Volkswagen Haszonjárművek új modellje. 0,33-as Cw értékével az új Crafter járműkategóriájának legjobb légellenállási együtthatójával rendelkezik. Az új Crafter és a Volkswagen Haszonjárművek további újdonságai a 12-es csarnok B04-es standjánál várják az érdeklődőket.

Volkswagen Truck & Bus

A Volkswagen Truck & Bus GmbH a Volkswagen AG tulajdonában lévő leányvállalat, amely az általa képviselt MAN, Scania és Volkswagen Caminhões e Ônibus márkákkal világelső a haszonjárművek piacán. 2015-ben a Volkswagen Truck & Bus összesen 179 000 járművet értékesített. Termékpalettáját középnehéz és nehéz tehergépjárművek és buszok alkotják, amelyek 17 ország 25 telephelyén készülnek. 2015. december 31-én a vállalat a haszonjármű szektoron belül összesen 76 000 embernek adott munkát világszerte. A Volkswagen Truck & Bus célja, hogy az iparág világbajnok gyártója legyen jövedelmezőség, ügyfél innováció és világszintű jelenlét tekintetében. A Csoport jelenleg is piacvezető pozíciót tölt be az európai és dél-amerikai tehergépjármű piacon.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés