113.100 Volkswagen haszonjármű került piacra az első negyedévben
• A világméretű kiszállítások 4,3%-kal
nőttek.
• Bram Schot, az igazgató tanács értékesítésért és
marketingért felelős tagja: " A modellkínálat megújítása érezteti
hatását".
• A márka az elkövetkező negyedévekben is pozitív
fejlődésre számít.
Az év első három hónapjában a Volkswagen Haszonjárművek márka 113.100
gépjárművet szállított ki ügyfeleinek világméretekben, ez 4,3 %-os növekedést
jelent, és a márciusban leszállított 46.100 gépkocsival az eredmény a tavalyi
azonos időszak szintjét is meghaladta, 0.8 %-kal.
A német piacon a márka 28.000 kishaszonjárművet szállított ki, ami az első
negyedévben 3,7 %-kal több autót jelent, mint a tavalyi év azonos időszakának
27.100 gépkocsija volt. A növekedés különösen nagymértékű volt a legfontosabb
európai piacokon, így Olaszországban 40,2 %-os bővülést regisztráltak az eladott
2.900 egységgel, Spanyolországban a 27,7 %-os növekedéssel elérték a 3.100 darabos
mennyiséget, míg Franciaországban a 4.600 darabos kiszállítás 17,6 %-os növekedést
jelentett. A kiszállítások kedvezően alakultak az év első negyedévében
Kelet-Európában és Dél-Amerikában is , az előbbiben 2,6 %-os növekedést hozott a
vevőknek átadott 8.000 autó, utóbbiban pedig a piacra került 9.600 darab 4,1
%-os növekedést mutatott.
Az afrikai piacokon 29,7 %-os csökkenés mutatkozott, és csak 3.000 járművet
szállítottak ki, az ázsiai-csendes óceáni térségben 9,1 %-kal kevesebb, összesen
5.000 gépjárművet szállítottak le, a Közel-Keleten pedig a negyedéves statisztika
0,5 %-kal csökkenést mutatott az ott átadott 7.900 darabbal.
Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsnak értékesítésért és
marketingért felelős tagja a következőket mondta: "A 2015-ben a Caddy-vel és a
T-sorozatokkal megvalósított modellkínálati megújulás érezteti hatását. Ez az
idei esztendőben és jövőre is folytatódni fog az Amarok-kal és a Crafter-rel", majd
hozzátette: "A nyugat-európai kiszállítások kellemes meglepetést
jelentettek, és a márka forgalma a dél- és nyugat-európai piacokon is magára
talált." A Volkswagen Haszonjárművek márka vezetője további fejlődést vár az
egész 2016-os évben annak ellenére, hogy azokban a régiókban, ahol nincsenek erős
nemzetgazdaságok, a helyzet továbbra is kihívást jelent a cég számára.