Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral

2016-05-04

• A hamarosan érkező prémium kategóriás pick-up az egyetlen típus a szegmensben nagy teljesítményű V6-os turbódízel motorral
• A legújabb hathengeres motorgeneráció akár 165 kW teljesítménnyel és 550 Nm maximális forgatónyomatékkal
• Az Amarok Aventura bemutatkozó modell sportos vonalvezetésű bukókerettel, 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal, Bi-Xenon  fényszórókkal és LED technikájú nappali menetfénnyel érkezik

A Volkswagen Haszonjárművek nem csak egy lapáttal tesz rá: A pick-up kategória B szegmensébe sorolt prémium Amarok nagyobb szívet kap és megmutatja a benne rejlő potenciált. A legújabb motorgeneráció hathengeres V henger-elrendezésű tagját kapja meg. Az új háromliteres motorral a jövőben egy literrel nagyobb hengerűrtartalom áll az Amarok vezetői szolgálatában. A pick-up a rendelkezésre álló 550 Nm forgatónyomatékkal és 165 kW (224 LE) teljesítménnyel a kiépített utakon és azokon túl is otthonosan érzi magát.

A Robusztus és megbízható: Az Amarok új, agilis V6-os dízelmotorja teljesíti a vásárlók azon igényét, hogy alacsony fordulatszám-tartományban is tekintélyes vonóerő álljon rendelkezésre. Az erőteljes hathengeres maximális forgatónyomatékát már percenkénti 1500-as fordulatszámtól leadja. Az 550 Nm maximális forgatónyomaték 130 Nm-rel több, mint az elődmodellnél, így minden vezetési helyzetben elegendő vonóerőt és teljesítményt kínál az Amarok.

A kézi kapcsolású váltó és a nyolcfokozatú automataváltó utolsó fokozatai hosszú áttételezésének köszönhetően állandó, nagysebességű haladás közben is alacsony fordulaton üzemel az erőforrás. Ennek köszönhető a mérsékelt üzemanyag-fogyasztás, az alacsony szén-dioxid-kibocsátás, valamint a kis menetzaj. Az Amarok 165 kW (224 LE) teljesítményű változata a nyolcfokozatú automataváltóval 7,6 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren az új európai mérésciklus (NEDC) szerint mérve.*  A szén-dioxid-kibocsátás mindössze 199 gramm/kilométerre adódik.

A motorcsalád tervezésekor a robusztus felépítés és a hosszú élettartam voltak  a vezérelvek. A 2967 köbcentiméteres 3.0 TDI motor három verzióban kerül a kínálatba 120 kW (163 LE), 150 kW (204 LE) és 165 kW (224 LE) teljesítménnyel. Mindhárom változat teljesíti az Euro 6  károsanyag-kibocsátási norma előírásait. 2016. szeptember végén elsőként a legerősebb változat lép a piacra, így teszi lehetővé a Volkswagen Haszonjárművek, hogy a vásárlók a legattraktívabb belépővel érkezhessenek a hathengeres motorok világába.

A motorteljesítményhez igazodva három különböző hajtásrendszer áll rendelkezésre: klasszikus hátsókerék-hajtás, vagy hátsókerék-hajtás 4MOTION kapcsolható összkerékhajtással és kézi sebességváltóval, illetve harmadik verzióként állandó összkerékhajtás, Torsen-differenciállal és nyolcfokozatú automataváltóval. A Servotronic sebességfüggő rásegítésű kormánymű először kerül az Amarok sorozatba és az alapfelszereltség része lesz az európai piacon. Ez a rendszer fontos eleme az Amarok precíz irányíthatóságának. A 165 kW (224 LE) teljesítményű verzió esetében az első tengelyen 17 colos, míg a hátsó tengelyen 16 colos féktárcsák biztosítják, hogy a nagy teljesítményű pick-up biztonságosan és gyorsan tudjon megállni is.  Szintén az alapfelszereltség része a sokszorosan díjazott Multi-collision másodlagos ütközésvédelmi rendszer is.


Az erőteljes Amarok látványt a sportos orrész és a teljes egészében újratervezett műszerfal hangsúlyozzák. Az új ergonomikus ülésekkel együtt az egész autó értékes és prémium benyomást kelt, miközben a Volkswagen aktuális stílusjegyeit hordozza. Az 5,25 méteres hosszával és 2,23 méteres szélességével (külső visszapillantó tükrökkel együtt), az Amarok teljesít mindent, ami egy igazi pick-uptól stílusban és koncepcióban egyaránt elvárható.
 
Az utastér mögé a jármű színére fényezett sportos bukókeret kerülhet, amely Európában az Amarok Aventura néven elsőként megjelenő V6 modellel jelenik meg. Ez az új kiegészítő optikailag megnyújtja hátrafelé a dupla utasfülkét és egyúttal részben lefedi az Amarok 2,52 négyzetméter nagyságú rakodófelületét. Ezen kívül az Amarok rakodó részéhez kiegészítőként szerepelnek még a kínálatban a különböző stílusú bukókeretek, platófedelek, valamint platóbélések és felépítmények is.


A négyajtós Amarok változat rakodófelülete képes a szabvány EURO raklapot keresztben befogadni, felszereltségtől függően akár egy tonnánál is nagyobb hasznos teherrel. Mindezen felül egyes Amarok változatok akár 3,5 tonnás utánfutót is vontathatnak majd.


Az egyes felszereltségi szintekhez tartozó keréktárcsák méretei megnőttek, ezzel is tovább hangsúlyozva az Amarok sportos és erőteljes karakterét. Az Amarok Aventura megjelenését 20 colos könnyűfém keréktárcsák, tolatókamerával kiegészített Park Distance Control parkolást segítő rendszer, Bi-Xenon fényszórók, LED technikájú nappali menetfény és rendszámtábla világítás, valamint LED megvilágítású oldalsó küszöbök varázsolják tökéletessé.


* = Előzetes értékek, felszereltségtől függően változhatnak.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés